2007-01-09

2 klara 1 kvar

Äntligen så är hallen klar, det var nog det jobbigaste rummet av alla.
Rummet är rektangulärt ca 3,5*1,5m , men problemet är att det är 5st dörrar som angränsar rummet vilket gör det mycket jobbigt att lägga snyggt.
Men efter mycket passande och tänkade och lite tur blev det bra. Vi hade en lite ryslig episod för ett tag trodde att vi var tvugna att lägga om allt pga av mötet med vardags rummet. Men vi hade cm på våran sida(ca 1cm tillgodo).

Idag skall jag avyttra den sista levande stenen och därmed avsluta min saltvattens era *snyfft*. Men ur regn kommer solsken, nu har jag möjligheten att starta ett rikigt fint växtkar. Det är mycket roligt att sitta och fundera på aquascaping och vilka växter man skall ha. Växter är en helt ny värd för mig inom akvaristik, verkar vara en lika stor djungel som inom saltvatten så jag har mycket kvar att lära. Mitt största huvudbry just nu är vilket botten material jag skall ha, sitter och väljer mellan en urvattnad jordbotten på ca 1-2cm med 2-3mm grus ovan eller bara vanligt grus och inget specielt botten substrat.

Simma lungt

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...